۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۹۴۹۴۳

موقوفات زیادی از حوزه به تاراج رفته است| در احیای موقوفات مسامحه نمی کنیم

موقوفات زیادی از حوزه به تاراج رفته است| در احیای موقوفات مسامحه نمی کنیم
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی از عزم جزم این اداره کل برای احیای موقوفات و خارج ساختن آن از چنگ موقوفه خواران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی طلاب و فضلای استان خراسان جنوبی، عصر جمعه در شهر مقدس قم برگزار شد.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی در این نشست که در محل نمازخانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، از وجود 96 بقعه متبرکه در استان خبر داد و گفت: بسیاری از این بقعه ها امامزاده هستند، برخی نیز عرفا، علما، شعرا و مشاهیر هستند و ما هیچ وقت اینها را به عنوان امامزاده معرفی نکرده ایم.

وی از عزم جزم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی به منظور ساماندهی بقاع متبرکه خبر داد و افزود: بر اساس آمار موجود 9 هزار موقوفه در استان داریم که 24 هزار رقبه دارد.

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی با بیان این که در ساماندهی بقاع متبرکه و امامزادگان کوتاهی نخواهیم کرد، ابراز داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند، بقاع مبترکه باید تبدیل به قطب های فرهنگی شوند؛ در این راستا به دنبال استفاده از ظرفیت روحانیت و طلاب هستیم.

وی در ادامه بر لزوم احیای موقوفات استان خراسان جنوبی بویژه موقوفات حوزوی تاکید کرد و گفت: متاسفانه موقوفات زیادی از حوزه به تاراج رفته است، ما باید این موقوفات را از چنگ موقوفه خواران خارج سازیم و در این راه مسامحه نخواهیم کرد.

حجت الاسلام بخشی پور افزود: ما حتما به موقوفات حوزه توجه ویژه خواهیم کرد و به جد در صدد احیای موقوفات هستیم و در زمینه مسائل شرعی کوتاه نخواهیم آمد.

وی یادآورشد: تنها یک موقوفه استان 500 میلیارد تومان مستقلات دارد؛ متاسفانه در این موقوفه تخلفات عدیده ای انجام شده است؛ در این زمینه با پیگیری های صورت گرفته رای دیوان را نیز گرفته ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی اعلام کرد: موقوفاتی که از چنگ موقوفه خواران خارج ساخته ایم بیشتر از موارد ایجاد وقف بوده است.

حجت الاسلام بخشی پور از تعامل و همکاری نزدیک اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی با دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان خبر داد و گفت: شخص نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی نیز توجه بسیار خوبی در زمینه فعالیت های مرتبط با اوقاف دارند. /924/پ202/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات